Välkommen på HEs arbetshelg 9/4!

30 mars, 2022 av Anna-Maria Hjorth

Det börjar nu närma sig vårens arbetshelg som går av stapeln 9 april 2022. Scoutgården Påta är där vi sedan 1940-talet har skapat äventyr för scouter i Hedvig Eleonora Scoutkår och det krävs både en och tre insatser varje år för att erbjuda scouter och ledare goda förutsättningar för att fortsätta äventyret scouting på fantastiska Påta.

Det här är en av de mest tacksamma saker ni som föräldrar kan hjälpa oss med – det är mycket att arbete att hålla husen i gott skick och med er hjälp blir det övriga arbetet betydligt mycket enklare. Vi är helt enkelt väldigt tacksamma för all den hjälp vi kan få.

Vi kan glädjande nog i år bjuda in i vanlig ordning med familj, scouter, syskon och alla som är intresserade, så dra med så många som möjligt och njut av kroppsarbete ute i det fria med oss!

Vi vill ha ert svar senast söndagen den 3 april för att hinna planera. Anmälan skickas till arbetshelg@hescout.se där vi önskar få veta vem du är som vill hjälpa till, vilken scoutfamilj du representerar (allra helst scoutens namn och avdelning) samt eventuella allergier.

Ta del av inbjudan och mer information via länken nedan.

Inbjudan arbetshelg VT 2022