Skogsfåglarna

Äventyrare 12–15 år

På avdelningen Skogsfåglarna (SKF) är det äventyr från första dagen. Du blir Äventyrarscout när du börjar i årskurs 6 och är med till årskurs 8. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Här blir scoutverksamheten lite mer äventyrlig och du får jobba ännu mer i din patrull. Du får också träna på ditt personliga ledarskap. Du får klara dig mer själv, planera lite verksamhet själv, åka på läger och träffa scouter från andra delar av stan, och landet, kanske till och med världen! Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Vi har våra möten på tisdagar klockan 18.32. Se till att vara i tid.

Har du några frågor eller vill du komma i kontakt med avdelningen? Skicka ett mail till Skogsfaglarna@hescout.se.

Ledare på avdelningen Skogsfåglarna

Charlie Bech-Jansen