Snobben

Utmanare 15–18 år

Elda, klättring, filmmöte, bestiga Kebnekaise eller kanske brädspelshelg? På Snobben har ni chansen att göra det ni tycker är roligast. Vår utmanaravdelning kallas Snobben. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Utmanare direkt.

Tillsammans med ert lag får ni uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor. Ni styr verksamheten själva, får gå på ledarskapskurser, planera er egen paddlingshajk eller ordna läger för de andra scouterna. Ledarna tar en tillbakadragen roll och försöker uppmuntra till nytt tänk, att våga ta steget och hjälper er att hålla verksamheten på banan.

Vi har våra möten när det passar våra scouter, men vanligast är det på måndagar klockan 18.00.

Har du några frågor eller vill du komma i kontakt med avdelningen? Skicka ett mail till Snobben@hescout.se.

Ledare på avdelningen Snobben