Småkrypen (Spårare 8–9 år)

På spåraravdelningen Småkrypen lär vi oss allt man behöver för att vara i naturen, göra upp eld och vara en bra kompis. Du kan börja som spårarscout när du går i andra klass.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker om scouting, att vara utomhus och lära sig nya saker. På våra möten är vi ibland inne i lokalen och ibland på andra platser i stan. På våra möten blandar vi att vi lär oss och lek eftersom vi tror att man lär sig bäst när man har kul och får göra själv.

Vi har möten varje onsdag. De startar klockan 18.15, men man får komma och busa och prata med sina kompisar redan klockan 18.00. Kom ihåg att ha med dig kläder som du inte behöver vara försiktig i och att ha ätit innan!

Har du några frågor eller vill du komma i kontakt med avdelningen? Skicka ett mail till Smakrypen@hescout.se.

Ledare på avdelningen Småkrypen

Anna Barfod

Vice Avdelningsledare, Kårkassör, Bidragsombud, Medlemsregistrerare, Postmottagare, Ceremonimästare, Föräldraansvarig, Basarombud
anna.barfod@hescout.se