Bli scout i vår kår!

Klart du ska bli HE-scout!

Intresseanmälan

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till scouternas medlemsregister. Du placeras automatiskt i kö till just vår verksamhet. Välkommen med din anmälan via anmälningsformuläret.

Information om föräldra-/målsmannahjälp

Hedvig Eleonora är en liten scoutkår med begränsade ledar- och funktionärresurser, därför är det nödvändigt för oss att få kontinuerlig hjälp av scoutföräldrar eller målsmän under våra möten och utfärder. För att man ska få gå med som scout i kåren måste man som förälder ställa upp på att komma och hjälpa till på minst ett tillfälle per termin. Man kan anmäla helt fritt enligt sin egen tillgänglighet och vi kommer alltid försöka ha så mycket hänsyn till allas egen vardag och planering som möjligt, men vi ber också att ni som medlemmar i kåren tar hänsyn till krav på att ni kommer på era bokade tillfällen. Mer information om detta finns att läsa här!