Julbasaren 2020 – Hämta hem den!

19 november, 2020 av Anna-Maria Hjorth

I år har vi fått uppleva nya utmaningar som sporrat oss att tänka om för att göra vår verksamhet så säker och trygg som möjligt under rådande omständigheter. Därför har vi i år tyvärr bestämt att ställa in årets julbasar; men det betyder inte att försäljning av julkalendrar och scoutljus stannar av! Tack vare våra engagerade ledare kommer du kunna köpa dessa julens hörnstenar även i år! Blott en Swishning bort väntar julens viktigaste tradition på dig för upphämtning i scoutlokalen den 29/11 mellan 12.00–15.00. Har du svårt att ta dig dit/är i behov av hemleverans och bor i Östermalmområdet, hör av dig till oss så ser vi vad vi kan göra! Beställningarna måste senast vara inne 23/11.

HUR BESTÄLLER JAG?

Du lägger en beställning genom att Swisha till nummer 1233258449. Märk gärna din beställning med allt det du vill köpa, t ex. ”1 paket Scoutljus”, ”kalender och 2p scoutljus”, ”5st kalendrar” osv då det är lättare för oss att hålla reda på.

PRISLISTA

– 1 paket (5st) Scoutljus – 60kr/st (passar UTMÄRKT i Svenskt
Tenn-staken!)
– 1st Julkalender – 50kr/st

DONATIONER OCH SYMBOLISK ”FIKA”

Den årliga basaren är en av våra största möjligheter till inkomster, vilket detta år tyvärr orsakar stora ekonomiska konsekvenser för oss. Vill du stödja vår verksamhet i väntan på nästa, fysiska basar, donera gärna valfritt belopp så att vi kan fortsätta bedriva vår verksamhet för barn och unga.
Om du skulle vilja donera en summa men inte vet exakt hur mycket, välkomnar vi dig att välja ur vår symboliska ”fika”-meny! Det symboliska fikat reflekterar priserna vi vanligtvis hade sålt riktigt fika för på basaren, men detta år representerar det istället några symboliska summor du kan välja att donera. Kanske skulle din symboliska ”fika” kunnat spegla det du vanligtvis hade köpt och stöttat oss med på den ordinarie julbasaren Även här gäller swishnummer 1233258449, och du kan antingen märka din donation med endast ”donation” eller ditt symboliska fika.

SYMBOLISK ”FIKA”MENY:
– ”Kaffe, smörgås och kaka” 60:-
– ”Kaffe och kaka” 45:-
– ”Hembakade lussebullar” 50:-
– ”Hembakade Småkakor” 40:-
– ”Fransk jordgubbsmarmelad” 60:-

OBS! Notera att detta endast är ett kul sätt att donera pengar till vår verksamhet på, och inte är ett faktiskt föremål/fika du köper och kan hämta i scoutlokalen 23/11.

HUR BLIR DET MED RIKTIGT HEMBAKT?

I år kommer vi tyvärr inte bedrivna försäljning av hembakt på grund av den ökade smittorisken i Stockholmsområdet. Vi kommer därför istället rekommendera att ni själva frossar i allt det goda ni så givmilt brukar bidra med till julbasaren, och hoppas kunna bjuda på stort vid julbasaren 2021 istället!