Arbetsvecka på Påta 17-25/7!

2 juni, 2021 av Anna-Maria Hjorth

Nu har det blivit dags att se om scoutstugan på lite större skala än vad vi mäktar med under våra arbetshelger. Våra stora boningshus behöver målas om utvändigt och vi behöver kitta om våra fönster. Avsatt tid för detta digra arbete har vi gjort under vad vi är tvärsäkra på kommer att vara magiska sommardagar under perioden 17-25 juli i år.

Frågan riktar sig till ledare, funktionärer och scoutfamiljer eller andra som har intresse av att komma ut och bidra till att hålla Påta i det bästa skick det kan vara. Den insats som sker i sommar kommer att göra att vi framåt kan fortsätta att fokusera på detaljerna och på att göra Påta lite bättre varje år.Kåren kommer att bekosta frukost för de som sover kvar, samt lunch och fika för de som jobbar. Middagar för de som bor kvar löser de som är på plats gemensamt.

Tanken är att man kan komma ut och bo på Påta, arbeta på dagarna och njuta sommaren på Påta under kvällarna, med allt vad det innebär med bastu, bad i Drängsjön, grillning, smultronplockning och äventyr i skogarna kring Påta. Givetvis tar vi tacksamt även emot arbetsinsatser under dagtid, enstaka eller flera dagar, under den avsatta perioden. Vill hela familjen komma med ut, så är det helt klart uppskattat och kan barnen inte bidra i arbetet finns det ju mycket annat den del av familjen som inte kan jobba med huset att roa sig medunder tiden. Till exempel behövs det ju lagas mat till arbetslaget, kokas kaffe, och plockas blommor.

Plats finns för alla som vill vara med!

Vår förhoppning är att hinns få klart Storpåta, Lillpåta och Mikropåta under denna tiodagarsperiod. Kan du en dag? En helg? Hela perioden? Nedan finns en länk till ett enkelt formulär ni gärna får fylla i och skicka in till oss så ser vi hur bemanningen ser ut under perioden. Fyll i intresseanmälan vi länken nedan eller om ni har frågor såmaila till arbetshelg@hescout.se

Intresseanmälan till arbetsveckan

Sommarscoutiga hälsningar,