Ändrade planer för årets sommarläger

8 april, 2020 av Anna-Maria Hjorth

Hej allesammans!

Sedan den första informationslappen gick ut angående kårens sommarläger, i år planerat till Storlien i slutet av juni, har som vi alla känner till en pandemi utbrutit. I Sverige sitter vi inte i karantän och vår scoutkårs verksamhet har efter en kort paus återupptagits under veckodagarna. Folkhälsomyndigheten har uppmanat ungdomsorganisationer att fortsätta sin verksamhet, med nödvändiga förändringar, för att erbjuda trygghet och stabilitet i en värld som för många barn och unga just nu kan kännas obehaglig och okänd. Vi scoutledare jobbar just nu hårt på att hamna rätt i våra bedömningar, både som privatpersoner och ideellt ansvariga för kårens verksamhet, kring vilka förändringar vi behöver göra för att ta vårt ansvar i den här situationen. Nedan har vi bifogat en informationslapp där ni kan läsa mer om de ändringar som kommer genomföras angående sommarens läger, och vart ni kan vända er med potentiella frågor eller undringar.

pdf: Ändrade planer för årets sommarläger

Var redo, alltid redo!