Aktiviteter ute på Påta

Läger, arbetshelg och matfest - det händer alltid mycket spännande i vår scoutstuga!

Arbetshelg på Påta

Varje termin håller scoutledarna i en arbetshelg för att ta hand om hus och mark runt Påta, vår underbara scoutgård.

En scout är inte bara en bra vän och medmänniska, utan också en redig och hjälpsam sådan! Under denna helg tar vi emot så mycket scout- och föräldrahjälp som vi kan för att hålla Påta i toppskick! Vi ser gärna att så många av er som möjligt deltar då det är en viktig förutsättning för att vi ska kunna fortsätta använda och ha kul på Påta. Det brukar dessutom bli en väldigt rolig dag med många skratt och glada stunder!

Arbetshelgen ingår dessutom som ett närvarotillfälle för scouterna för att kunna vinna samtliga avdelningars närvaropris, så om det är något ni siktat på rekommenderar vi att ni inte missar denna viktiga helg!

Inbjudan arbetsdag VT 2024

För anmälan till arbetshelgen eller om ni har frågor/funderingar, vänligen kontakta respektive avdelningsledare.

Matfest på Påta

Varje vår startar vi verksamheten med en traditionell Matfest på Påta

Matfesten bjuder in ledare, funktionärer, utmanare och de äldre äventyrarna tillsammans med utvalda vänner till kåren på en helg med julfirande under helt fel tid på året, vilket gör det hela ännu roligare. Häng med!

Påta 80 år

Kom och fira Påtas 80 års födelsedag med oss på den dagen som för 80 år sedan Folke Bernadotte invigde Påta!

Den 3 juni 2023 mellan kl. 10:00-15:00 på Påtas fina marker kommer vi fira att Påta fyller 80 år i år. Det kommer bjudas på firande i form av roliga aktiviteter och lunch tillsammans. Hedvig Eleonora Scoutkår kommer även att hålla sin Kåravslutning denna dag.

Är man ledare, kårfunktionär, utmanare eller kårvän är man också varmt välkommen att stanna kvar och mingla efter sommaravslutningen.

Info & Praktiska detaljer

Nedan i dokumenten finns mer info och praktiska detaljer om dagen så in och läs!

PÅTA 80 ÅR INFO FÖR SCOUTER

PÅTA 80 ÅR INFO FÖR LEDARE, UTMANARE, KÅRFUNKTIONÄRER & KÅRVÄNNER

Anmälan

Har du missat att anmäla dig? Ingen fara! För anmälningstiden är förlängd till den 6 maj 2023.

Anmäl er direkt här nere!

ANMÄLAN SCOUTER

ANMÄLAN LEDARE, UTMANARE, KÅRFUNKTIONÄRER & KÅRVÄNNER